تاریخ انتشار: جمعه 1403/05/12 - 15:26
کد خبر: 512605

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

در این بسته خبری به بررسی موضوعاتی چون ۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند و برگزاری المپیاد فیزیک در ایران بعد از ۱۹ سال و اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد و دیگر موارد مرتبط که بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در این بسته خبری به بررسی موضوعاتی چون ۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند و برگزاری المپیاد فیزیک در ایران بعد از ۱۹ سال و اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد و دیگر موارد مرتبط که بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند

 غلامرضا ظریفیان گفت: کار کمیته‌های انتخاب وزرای دولت چهاردهم تمام شده است و هرکدام از کمیته‌ها ۱۰ تا ۱۵ نفر را به شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم معرفی می‌کنند، شورای مذکور از ۱۰ تا ۱۵ گزینه پیشنهاد شده، ۳ تا ۵ نفر را با رأی محرمانه انتخاب کرده و در اختیار دکتر ظریف به عنوان رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم می‌گذارد.

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

وی ادامه داد: در کمیته انتخاب وزیر علوم نیروهای جوان، دو نفر خانم و همچنین یک نفر از اساتید بزرگوار اهل سنت نیز حضور داشتند.(جزئیات بیشتر)

برگزاری المپیاد فیزیک در ایران بعد از ۱۹ سال

 ایران بعد از ۱۹سال توانسته است میزبان المپیاد جهانی فیزیک شود. نخستین بار این المپیاد در سال ۲۰۰۵در ایران برگزار شده بود و حالا در سال ۲۰۲۴توانسته‌ایم برای دومین بار میزبان آن در کشورمان باشیم؛ المپیادی که ۳۵۰دانش‌آموز و مربیان آنها از ۴۶کشور دنیا در آن حضور دارند و ایران نیز با ۵دانش‌آموز در این المپیاد شرکت می‌کند. المپیاد فیزیک جهانی نخستین بار در سال ۱۹۷۶(۱۳۵۴شمسی )در ورشو لهستان برگزار ‌شد و ایران نخستین بار ۱۳سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۹ (۱۳۶۷شمسی)در این المپیاد شرکت کرد. ایران تا پایان سال ۲۰۱۹ موفق به کسب۳۶ مدال طلا، ۶۵ مدال نقره، ۳۹ مدال برنز و ۱۲ دیپلم افتخار در رقابت‌های جهانی شده است.(جزئیات بیشتر)

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

مهدی رضایی اظهار کرد: مدرسه تابستانه دارالعلم در قالب دومین اعتکاف علمی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از امروز ۶ مرداد در جوار حرم مطهر امام رضا علیه السلام آغاز شده و تا ۱۸ مردادماه ادامه دارد.

وی افزود: پس از فراخوان این مدرسه تابستانه، بیش از هزار و ۷۰۰ طلبه و استاد حوزه‌های علمیه ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۰۰ نفر از طلاب برادر و خواهر سطح ۴، اساتید دروس سطح ۱ و ۲ و نخبگان و پژوهشگران مراکز و موسسات تخصصی گزینش شده‌اند.

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

به گفته معاون علمی حوزه علمیه خراسان، علاوه بر آیت‌الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید، بیش از ۶۰ استاد مطرح کشور در این اعتکاف علمی به ارائه مباحث خود خواهند پرداخت.(جزئیات بیشتر)

امروز آخرین مهلت ثبت نام آزمون‌های ارزیابی علمی دانشجویان انتقالی

 آزمون ارزیابی صلاحیت علمی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل ویژه ورودی های اول ژانویه ۲۰۱۹ به بعد و آزمون انتقال به داخل ویژه ورودی های پیش از ۲۰۱۹ روز ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

ثبت نام آزمون انتقال به داخل - ویژه ورودی های پیش از ۲۰۱۹ از ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱ مرداد آغاز شده است و داوطلبان تا ۱۲ ظهر یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی در این آزمون ثبت نام کنند.(جزئیات بیشتر)

محدودیت به کارگیری اعضای هیات علمی در مناصب سیاسی رفع شد

برداشت نادرستی از مصوبه امکان بکارگیری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی دارای هیات امنای منصوب مقام معظم رهبری و یا اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در پست‌های مدیریت سیاسی و مصوبه تعیین فهرست این دانشگاهها صورت گرفته است که دکتر غلامرضا سلیمی معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

وی درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر «تعیین فهرست دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور مشمول امکان به‌کارگیری اعضای هیأت علمی آنها در پست‌های مدیریت سیاسی» اظهار کرد: اعضای هیات علمی نیروی انسانی نخبه و سرآمد کشور هستند که باید از ظرفیت آن ها برای پیشرفت استفاده شود.(جزئیات بیشتر)

مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی مجدد تمدید شد

 مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد، با توجه به درخواست تعدادی از متقاضیان، انتخاب رشته محل برای آخرین بار از ساعت ۹ صبح ۱۴ مرداد تا ساعت ۱۳ روز ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ برای داوطلبان مجاز فعال می‌شود.

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

پیش از این دوم مردادماه آخرین فرصت برای انتخاب رشته محل جهت داوطلبان مجاز و واجدین شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده بود. عدم انتخاب رشته محل تا پایان زمان اعلام شده، به منزله انصراف بوده و متعاقباً اقدامی میسر نخواهد بود.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی از امروز

 ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ در بازه زمانی ۸ تا ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳ فقط به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir صورت می‌گیرد.

آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ در روز ۱۰ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

آزمون‌های ارزشیابی و ارتقای رشته داروسازی ۱۸ مرداد برگزار می‌شود

 مهلت ثبت نام آزمون‌های ارزشیابی و ارتقای دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ پایان یافت.

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

مرحله پیش از آزمون: داوطلبان پیش از نامنویسی اینترنتی، ابتدا باید نسبت به تشکیل پرونده در پایگاه اینترنتی «مرکز خدمات آموزشی» وزارت بهداشت به نشانی: edd.behdasht.gov.ir اقدام کنند و فقط افرادی که توسط مرکز خدمات آموزشی تأیید شده باشند، واجد شرایط شرکت در آزمون ارزشیابی/ ارتقا هستند.(جزئیات بیشتر)

ارائه خدمات آموزشی و کنسولی به دانشجویان بین‌المللی تسریع شد

 جعفر رازقی معاون بورس و امور دانشجویان خارج در خصوص سامانه جامع دانشجویان بین المللی گفت: سازمان امور دانشجویان به منظور تسهیل و تسریع خدمات آموزشی و کنسولی به دانشجویان بین‌المللی اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه جامع دانشجویان بین المللی با نام «ادب» و مبتنی بر فناوری‌های روز نرم‌افزاری کرده است.

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

وی ادامه داد: این سامانه دارای فرایندهای مختلفی در دسته‌های آموزشی، کنسولی، مالی، غیر دانشجویی، فرایندهای عمومی و پذیرش است. در این سامانه تمامی ارتباطات لازم با دستگاه‌های مرتبط در بسترهای امن (شبکه دولت و GSB) به صورت وب سرویسی دیده شده است تا ضمن بالا بردن دقت و سرعت و پاسخ دهی، از انجام کارها به صورت دستی و کاغذی نیز تا حد ممکن جلوگیری شود.(جزئیات بیشتر)

ماهیت پیچیده و چند بعدی نظام مسائل اجتماعی نیازمند نوآوری است

محمدامین بنایی در مراسم افتتاحیه مرحله پایانی اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا، طی سخنانی ضمن قدردانی از دانشجویان شرکت‌کننده و تیم‌های منتخب، حضور آنان را که بیانگر دغدغه‌مندی در پرداختن به موضوعات اجتماعی است را مغتنم شمرد و اظهار داشت: مشارکت دانشجویان در چنین رویدادهایی و ارائه طرح‌ها و ایده‌های آنها در راستای مرتفع شدن بخشی از مسائل پیش روی جامعه از اهمیت به سزایی برخوردار است، چرا که امید به آینده کشور را افزون می‌نماید.

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

وی ادامه داد: برگزاری این قبیل رویدادها، فرصتی برای تمرین تفکر در مورد مسائل کشور را ایجاد می‌نماید، لذا نباید از خروجی این رویدادها، انتظار رفع مسائل را داشت چرا که این موضوع برعهده نظام حکمرانی است.(جزئیات بیشتر)

وظایف مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها در امور زنان تغییر کرد

مهم ترین اقدامات مشاور امور زنان و خانواده عتف اعلام شد که ساماندهی وضعیت و تثبیت جایگاه مشاوران امور زنان و خانواده آموزش عالی از مهم ترین اقدامات این دوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.

همچنین توجه ویژه به حوزه زنان و خانواده از دیگر اقدامات این بخش است به طوریکه در اولین قدم بر ضرورت وجود سِمت مشاور امور زنان و خانواده مراکز آموزشی و پژوهشی زیرمجموعه وزارت علوم تاکید و الزام شد.

از آنجاییکه اغلب دانشگاه ها، پژوهشگاه و موسسات آموزش عالی در دوره های قبلی مشاور زنان و خانواده نداشتند و یا گاهاً اعتقادی به این حوزه نداشتند، لذا در ابتدای امر یکی از عمده ترین چالش های مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم، چگونگی مواجه با این موضوع و حل آن بود.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه تهران شرایط اعزام به پیاده‌روی اربعین را اعلام کرد

 ستاد اربعین دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای شرایط اعزام دانشگاهیان به پیاده‌روی اربعین را اعلام کرد.

۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد

این اطلاعیه به شرح زیر است:

«ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان، به اطلاع می‌رساند ستاد اربعین دانشگاه تهران همانند سال گذشته قصد اعزام همکاران محترم دانشگاهی از طریق هیأت ثارالله دانشگاه، بسیج کارکنان و بسیج اساتید دانشگاه به عتبات عالیات عراق جهت شرکت در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی را دارد؛ لذا عزیزان متقاضی ضمن مطالعه دقیق شرایط ذیل می‌توانند اقدام به ثبت نام جهت تشرف نمایند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چند توصیه‌ تغذیه‌ای برای سلامت قلب زنان
آماده‌سازی پناهگاه‌ها در فلسطین اشغالی
فلسطین دلیر
تهران خیمه امن مقاومت باقی خواهد ماند
کنعانی: رژیم یاغی اسرائیل بزودی طوفان‌ خشم و آتش عدالتخواهان جهان را درو خواهد کرد
باقری خطاب به بورل: قطعا از حق ذاتی خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده می‌کنیم
تجهیز کابینه اسرائیل به تلفن‌های ماهواره‌ای برای آمادگی در برابر پاسخ مقاومت
صرفه‌جویی ۱.۲ میلیارد دلاری با ساخت تجهیزات پتروشیمی در داخل
ترنس جنجالی المپیک به چالش کشیده شد
المپیک پاریس؛ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
آزمون ارزشمندترین فوتبالیست لیگ امارات شد
مین‌روبی ۳ کیلومتر از ۱۶ کیلومتر مسیر راه‌آهن شلمچه-بصره
وزیر اطلاعات: ترور شهید هنیه با چراغ سبز آمریکا انجام شد
فضائلی: تدابیر لازم برای پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شده و اجرا خواهد شد
عارف: پیام مردم و انقلاب ما همبستگی با مردم مظلوم فلسطین است
۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد
خبر خوش از اردوگاه اینتر برای قلعه‌نویی
رونمایی از دروازه بان جدید پرسپولیس
تغییر تاکتیک قهرمان ‌سری‌آ به خاطر طارمی
دومین حریف استقلال در اردوی ترکیه مشخص شد
فرنگی‌کاران راهی فرانسه شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top